T Nation

Marine Throws Puppy Off Cliff (Video)

This is just sick and twisted.

"(CNN) – The military is investigating a “shocking and deplorable” YouTube video that seems to show a Marine throwing a puppy off a rocky cliff.

YouTube.com removed the video for violating the Web site’s terms of use.

The black-and-white puppy makes a yelping sound as it flies through the air.

“That’s mean, that was mean,” one companion says off-camera, addressing the alleged puppy thrower by his last name. The fate of the animal is not known.

The Marine is identified on the video and in other Internet postings as a lance corporal stationed at Marine Corps Base Hawaii in Kaneohe.

It’s not clear where the video was shot, although the man who appears to throw the puppy and another Marine are in full combat gear with helmets.

YouTube.com had taken down the video by 12:30 p.m. ET Tuesday “due to terms of use violation,” according to a banner on the Web site.

“This is a shocking and deplorable video that is contrary to the high standards that we set for every Marine,” Marine Corps spokesman Maj. Chris Perrine said at a news conference Monday night."

Video- http://my.break.com/content/view.aspx?ContentID=463231

Some have claimed it looks fake, but it doesn’t look fake, and the soldier has yet to claim it waws fake, instead taking a defensive stance when people started posted on his myspace and other pages. What a worthless fuck.

haha thats fucking funny, do you have anymore of these?

I would like to see a turtle catapulted into a wall if you have one like that please

Cheers

Who fucking cares…its a goddamn animal…and those guys are in constant danger every day. I’d probably do some stupid shit too.
If they get throw in jail for that…well fucks sake…

Animals are killed everyday on the highway by humans. Only cause this is a puppy does anyone care. Stupid… And kindy funny how the dog never moves or struggle during the video. hmmmmmm

Yeah but what’s the point of killing it? If I pulled that shit I’d be arrested, so I don’t understand why it’d be wrong for him to be.

Who gives a fucking shit if they’re in danger? Normal sane men in uniform have adopted and brought back numerous pets from Iraq and Afghanistan… Psychotic and ridiculously retarded boys throw them off cliffs.

Some people are assholes. Don’t blame the Marine Corp.

[quote]dirtbag wrote:
Animals are killed everyday on the highway by humans. Only cause this is a puppy does anyone care. Stupid… And kindy funny how the dog never moves or struggle during the video. hmmmmmm[/quote]
Except I don’t know many people who use their vehicle to intentionally kill animals.

He’s holding the dog as a mother would and he’s reacting as normal, have you never handled a pup?

Are you two actually serious? “Fucking funny”? “Who fucking cares”? Wow…

And how is a lance corporal stationed in Kaneohe, Hawaii “in constant danger every day”? And further, even if he were, how in the world would that justify something like this?

[quote]Zap Branigan wrote:
Some people are assholes. Don’t blame the Marine Corp.[/quote]
I don’t think anyone’s blaming the Corps. Just pointing out what a piece of shit this guy and his buddy are.

I don’t care if it’s just a dog, it’s not cool to kill it on purpose. He’s a dick.

Forget dead Iraqi children. It’s the puppies we should be outraged about.

[quote]lixy wrote:
Forget dead Iraqi children. It’s the puppies we should be outraged about.[/quote]
I feel the same way, but I don’t know how many times I’ve quoted Iraqi civilian stats and people don’t bat an eye.

Shit. These days he would have been better off just massacring a village women and children. He’d probably get less press coverage and punishment.

I’m pretty sure the UCMJ doesn’t have any articles on killing stray dogs and I don’t feel like looking.

If anything, I hope they bust him down a rank and sweep this under the rug. You PETA sympathizers are something else.

[quote]Inner Hulk wrote:
dirtbag wrote:
Animals are killed everyday on the highway by humans. Only cause this is a puppy does anyone care. Stupid… And kindy funny how the dog never moves or struggle during the video. hmmmmmm
Except I don’t know many people who use their vehicle to intentionally kill animals.

He’s holding the dog as a mother would and he’s reacting as normal, have you never handled a pup?[/quote]

Yeap 2 pittbulls. They would freek out being handled like that. Or atleast move or do something. Even bite.

I was raised on a farm. Animals are not treated well. Thats why this doesn’t bother me. I would daily see kittens get eaten alive from pigs. Or mothers kill there new borns cause shit happens. I would have to kill vermon on regular basis. Feed it to the pigs.

These men are marines. Yeah they are being dicks. But they are board killers. Make no mistake these men are killers. Personally I would be after there CO as to why these men had a dog in the first place and nothing better to do.

[quote]downsouthnick wrote:
You PETA sympathizers are something else. [/quote]

How is thinking it’s sick and fucked up to kill a puppy being a “PETA sympathizer”?

I do hope that the Corps can make this go away quickly. They have enough to deal with right now that they don’t need everyone in America and the rest of the world thinking they’re evil now because of one person’s actions (which is likely in this day and age, where the ignorant, general public feeds off everything the media gives them).

[quote]Inner Hulk wrote:
Zap Branigan wrote:
Some people are assholes. Don’t blame the Marine Corp.
I don’t think anyone’s blaming the Corps. Just pointing out what a piece of shit this guy and his buddy are.[/quote]

The thread title and the article emphasize he is a Marine when he really is just an asshole.

[quote]dirtbag wrote:
These men are marines. Yeah they are being dicks. But they are board killers. Make no mistake these men are killers.[/quote]

So that justifies letting them just kill whatever they feel like killing whenever they want?

[quote]dirtbag wrote:
Inner Hulk wrote:
dirtbag wrote:
Animals are killed everyday on the highway by humans. Only cause this is a puppy does anyone care. Stupid… And kindy funny how the dog never moves or struggle during the video. hmmmmmm
Except I don’t know many people who use their vehicle to intentionally kill animals.

He’s holding the dog as a mother would and he’s reacting as normal, have you never handled a pup?

Yeap 2 pittbulls. They would freek out being handled like that. Or atleast move or do something. Even bite.

I was raised on a farm. Animals are not treated well. Thats why this doesn’t bother me. I would daily see kittens get eaten alive from pigs. Or mothers kill there new borns cause shit happens. I would have to kill vermon on regular basis. Feed it to the pigs.

These men are marines. Yeah they are being dicks. But they are board killers. Make no mistake these men are killers. Personally I would be after there CO as to why these men had a dog in the first place and nothing better to do.
[/quote]
I have numerous friends and family members in the Marines who have done combat tours and have not once displayed this type of sick and sadistic behavior.

[quote]Zap Branigan wrote:
Inner Hulk wrote:
Zap Branigan wrote:
Some people are assholes. Don’t blame the Marine Corp.
I don’t think anyone’s blaming the Corps. Just pointing out what a piece of shit this guy and his buddy are.

The thread title and the article emphasize he is a Marine when he really is just an asshole.[/quote]
Ok, well in the video he’s in full combat gear during some type of training/recon, if he had been taped in civilian clothing I’m sure the article and thread would be titled differently.

[quote]Inner Hulk wrote:
Zap Branigan wrote:
Some people are assholes. Don’t blame the Marine Corp.
I don’t think anyone’s blaming the Corps. Just pointing out what a piece of shit this guy and his buddy are.[/quote]

“People” WILL blame the Marine Corp., and by association, ALL of the United States. Even if it’s mostly subconscious, most of the world will think of US as “puppy killers” until this blows over.

You would think that a Marine would have a better grasp of the repercussions of his actions before acting that way. The sheer stupidity of actually filming it is almost mind-boggling. I hope it’s a fake.