T Nation

Hemp Protein

Had a scoop of this on a whim in a fruit smoothie the other day at a place a friend of mine owns. The blurb advertized it as “a complete protein,” “high in Omega 3s,” etc. Just idle curiosity, but is this actually a good protein, or just hippie crap?

I have a friend who swears by it (that helps you a lot, I’m sure :slight_smile:

It tastes pretty good though.

jpb

hemp protein…

as in like mary jane hemp?

I’m likin the sound of this diet…

It only works if you smoke it.

Do teh proteinz get absorbed into your lungs?

[quote]ktennies wrote:
It only works if you smoke it.[/quote]

They give you rolling papers instead of a scoop.

In all seriousness though, I wonder what the absorption rate is in comparison to other proteins, a new(to me) source of protein is always welcome.

My roommate is on the Anabolic Diet and he swears by it, I know it has some ridiculous number of fiber per scoop.

Yeah I think it’s almost all fiber. Tastes kind of like grass (pun intended). Does have an interesting ratio of n-3:n-6 though. Worth a shot just to get a little variety. I used to mix hemp oil with chocolate protein shakes. That was tasty.

Hemp is legit, check out MarijuanaMuscle.com

[quote]patricks wrote:
Hemp is legit, check out MarijuanaMuscle.com[/quote]

That site doesn’t even tell you how much protein you get for $14…

I would try some but there is no way I would ever get it through customs, even with a letter from the manufacturer.

[quote]eigieinhamr wrote:
patricks wrote:
Hemp is legit, check out MarijuanaMuscle.com

That site doesn’t even tell you how much protein you get for $14…

I would try some but there is no way I would ever get it through customs, even with a letter from the manufacturer.[/quote]

http://marijuanamuscle.com/Nutrition.html

15.5g per 30g serve.

What is worthy to note is the 6g of fibre per serve also.

[quote]Addiction wrote:
eigieinhamr wrote:
patricks wrote:
Hemp is legit, check out MarijuanaMuscle.com

That site doesn’t even tell you how much protein you get for $14…

I would try some but there is no way I would ever get it through customs, even with a letter from the manufacturer.

http://marijuanamuscle.com/Nutrition.html

15.5g per 30g serve.

What is worthy to note is the 6g of fibre per serve also.

[/quote]

Do you get one scoop for $14?

[quote]eigieinhamr wrote:
Addiction wrote:
eigieinhamr wrote:
patricks wrote:
Hemp is legit, check out MarijuanaMuscle.com

That site doesn’t even tell you how much protein you get for $14…

I would try some but there is no way I would ever get it through customs, even with a letter from the manufacturer.

http://marijuanamuscle.com/Nutrition.html

15.5g per 30g serve.

What is worthy to note is the 6g of fibre per serve also.

Do you get one scoop for $14?[/quote]

lol… Now I get what you mean, there is no total weight of the product. I guess they were smoking something funny when they did the web page.

With regards to importing it, I guess if nothing in it is on this list http://www.health.gov.au/internet/main/publishing.nsf/Content/ocs-treaties-compliance-prohibited-imp-precursor.htm
It shouldn’t be an issue.

idk, i think id stick with the traditional milk based whey. everyone was all about soy products! now we all know the truth, stick with the basics, they never fail.

In all the rumbles I’ve had with customs I’ve learnt they don’t care what’s on the list and what’s not.

Their official statement is “we cannot provide a completely comprihensive list of what you can import”

but that doesn’t mean they won’t threaten you if you import something they don’t like that isn’t on the lists.

It has fiber and fat…absorbs more slowly. So, if you think fast absorption matters then you might not want to use it post workout. Although, some people don’t seem to worry about absorption, etc.

[quote]Addiction wrote:
eigieinhamr wrote:
Addiction wrote:
eigieinhamr wrote:
patricks wrote:
Hemp is legit, check out MarijuanaMuscle.com

That site doesn’t even tell you how much protein you get for $14…

I would try some but there is no way I would ever get it through customs, even with a letter from the manufacturer.

http://marijuanamuscle.com/Nutrition.html

15.5g per 30g serve.

What is worthy to note is the 6g of fibre per serve also.

Do you get one scoop for $14?

lol… Now I get what you mean, there is no total weight of the product. I guess they were smoking something funny when they did the web page.

With regards to importing it, I guess if nothing in it is on this list http://www.health.gov.au/internet/main/publishing.nsf/Content/ocs-treaties-compliance-prohibited-imp-precursor.htm
It shouldn’t be an issue.

[/quote]

It is a one pound bottle. That means there is ~15 servings in a bottle. About $1 a scoop.

I just tried some hemp protein…disgusting imo

trueprotein carries it.

this is not to be used as a whey replacement, but merely a fiber supplement.