Experiences with Nebido (Aveed)

Hello!
After measuring really low testosterone (202) at my GP, I decided to head to an Andrologist called Ken Purvis in Oslo.

He wanted to do another test before starting anything.
I was told that in Norway are offered Nebido (Testosterone Undecanoate).

This bothers me a little, because of the injection frequency. The standard protocol is to do 1000mg (really about 600-700mg) every 10-14 weeks.

This is less than 100mg/wk, and will also give very uneven blood levels.
He also seemed to be against hCG.

I am going to try his treatment if he wants me on, just to get a feel of how it is.
But I am considering just getting some Test C/E and auxiliaries and do it myself.

1 Like

Ask to self-inject 140mg/week. You can inject SC with a #29 12mm insulin needle. Or #25 ~20mn

You need steadier T levels and should avoid large peaks that create a lot of E2 the drowning in that E2 as T levels drop.

There are a lot of considerations other than T, you can do this yourself as you suggested.

Do consider Vit-D3 intake and thyroid/iodine issues. See last paragraph in this posts. Vit-D3 → VitD25 which is a vital steroid hormone and fT3 is critical to energy levels.

Please read the stickies found here: About the T Replacement Category - #2 by KSman

  • advice for new guys
  • things that damage your hormones
  • protocol for injections
  • finding a TRT doc

Evaluate your overall thyroid function by checking oral body temperatures as per the thyroid basics sticky. Thyroid hormone fT3 is what gets the job done and it regulates mitochondrial activity, the source of ATP which is the universal currency of cellular energy. This is part of the body’s temperature control loop. This can get messed up if you are iodine deficient. In many countries, you need to be using iodized salt. Other countries add iodine to dairy or bread.

Thanks KSman! Will probably talk with my doc in the beginning of next week and take it from there.

Nebido is the only long-acting testosterone undecanoate injection providing physiological testosterone levels with only 4-5 injections per year. These are a very few injections and you should have a therapeutic dosage for your problem


Hei brolav. Jeg har akkurat samme problem som deg og gÄr til samme lege ken purvis. Jeg har hatt 6.4 nmol i testosteron i flere Är etter min bruk av steroider og det gikk aldri opp. Ken purvis gav meg clomid noe som skjÞt meg opp til q7 nmol. Men nÄ er clomid behandÞingen ferdig og jeg fÞler meg like elendig som tidligere. Det vÊrste er brainfog, hukommelse og konsentrasjonsproblemer. Jeg er ogsÄ bekymret over at nebido er set eneste vi har. Bruker du nebido nÄ eller har du kjÞpt svart? Hvordan gÄr det ellers? Du ser ut som du er i bra form pÄ profilbildet

Curious to see how this is working out so far


@KSman whats the science behind 4 ML (1000mg) of testosterone undecanoate being released slowly over a 10 week period.

Is it released alot slower because it takes the body such a long time to cleave the ester off?

It would be a great product if you had the same level at week 1 and at week 9.

But if you have 4000 ng/dl total test at week 1 and 100 ng/dl at week 9 its shit


That product was made to make money by carving out a market segment where patients would not be self-injecting and doctors would not have to inject very often. The result is wildly varying T levels with varying T–>E2 rates, SHBG and serum E2 levels. Guys cannot get E2 balance on this and the changing FT, albumin+T levels means that a competitive AI like anastrozole cannot be doses correctly. E2 management seems to be mission critical for most TRT guys. When doctors and health systems do not care about quality of life outcomes these things by definition do not matter. Nebido therapy is the exact opposite of my TRT objectives.

“physiological testosterone levels” is the poison phrase. As long as a guy is above the lower range limit that requirement is satisfied. This assumes that TT=lower range is a good outcome when many feel that is an total failure.

1 Like

Thanks, good info on test undecanoate. It’s what my doc is suggesting. Will be looking into other options.

Jeg endte opp med Ä gÄ pÄ bÞrsen. Startet med Test E pÄ tirsdagen som var.

Thank you for your input KSman!

okei. er egentlig det jeg tenker ogsÄ. nebido vil ikke gi meg stabile verdier og er dyrere.

har du nevnt dette for dr ken purvis? lurer litt pÄ hva han synest om dette. Ä ta 100-200 mg testosteron i uken eller noe lignende

hvilken prosedyre tar du? 100-200 mg i uken? 250 hver 2 uke ? eller ?

jeg mÄ nok dessverre gÄ samme vei som deg :confused:

Har ikke nevnt det. Kommer til Ä nevne det for fastlegen min. KjÞrer 150/uka fordelt pÄ to injeksjoner pÄ 75mg. Har sikret meg hcg og ai i tillegg, det er greit Ä ha. Uke nr to i morgen, pinner tir/lÞr. Justerer etter behov.

har du facebook? sÄ vi kan ta en liten prat ? vi sitter i samme bÄt sjef

Vil ikke assosiere meg med dette pÄ facebook. Hva lurer du pÄ?

I am having trouble keeping up! :smirk:

Sorry. He is having the same issues as me, and we live in Norway. Just some viking talk :wink:

var egentlig ikke noe spesiellt. men Ä selvmedisinere seg selv med tesotsteron er jo ikke lurt. du kan jo heller ikke stole pÄ fastleger. jeg har gÄtt til bÄde flere forskjellige leger og endokrinologer i 4 Är og de har sagt at 6.7 nmol er OK . sÄ de har jo ikke peiling i det hele tatt og driter i symptomene dine

burde ikke du tatt dette opp med DR.ken Purvis ? han vet sikekrt hvilke doser som er grei Ä ta for deg i det lange lÞp og hvor mye arimidex eller anti Þstrogen du skal ta. du kan liksom ikke stole pÄ sÄ mange andre leger da de har null erfaring pÄ dette omrÄdet. han har taushetsplikt, sÄ han kan ikke fortelle noe om at du skal ta ulovelige stoffer til andre.

jeg lurer ogsÄ pÄ hva hormon nivÄene dine var i starten ? og hvilke symptomer du hadde

for meg er det absolutt aller vÊrste brainfog, hukommelse og konsentrasjonsproblemer. konstant hodepine, lite energi, litt lav sexlyst, hetetokter , depresjon av og pÄ og humÞrsviigninger

har du DOMS? delayed onset muscle soreness ? jeg kan ikke trene mer enn 2 ganger uken fordi jeg er sÄ jevlig stÞl etter hver Þkt. er stÞl 24/7 i kroppen. etter jeg har trent bein mÄ jeg vente 2 uker til neste gang . bare lurte pÄ om du hadde noen av de samme probleme som meg

Jeg var pÄ 7. HÞyeste noensinne var 11. Hadde alle symptomer i boken. NÄr det gjelder dosering av AI og sÄnt forholder jeg meg til sider som dette, der kunnskapen flommer over. BlodprÞver tar jeg hos legen. Skal ta fÞrste prÞve pÄ 4uker i starten av juni

skal du stole pÄ kunnskapene som er skrevet av tilfeldige folk pÄ nettet da ? ingen her som er leger eller autorisert personell. jeg skal nok gjÞre det samme som deg, men jeg kommer garantert til Ä spÞrre ken purvis hva han tenker om det , han er jevlig dyktig. jeg tror han kommer til Ä synest en dose pÄ 200 mg er alt for hÞyt . jeg kommer nok til Ä ta 125 eller 150 mg cypionate fordelt pÄ 2 skudd i uken. Ä snakke med fastlegen din blir som Ä snakke til en vegg.

du mÄ tenke at dette er en veldig alvorlig avgjÞrelse Ä ta . du kan bli steril resten av livet om du gjÞr ting feil. du kan ogsÄ fÄ problemer med helsen din i det lange lÞp.

Hvordan gÄr det brolav fÞler du deg bedre? Jeg har endelig fÄtt trstosteron av legen i form av enanthate:)