T Nation

Bodyweight Time!


#1

I decided to knock off my gym time in order to work on handling my own body weight first. I didnt see the point of lifting weights when i cant really lift myself first. Plus I can work on my flexibility too.

So, I found this article here:
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=459922

has some nice exercises im planning on doing.

Does anyone know any other websites/articles that have some great bodyweight exercises?


#2

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=459685

Good luck


#3

What I can never understand about these bodyweight programs is that they never include pull-ups. Pull-up is the only damn pulling bodyweight exerice there is. If you do just pressing movements you'll end up with huge imbalances.


#4

And they make you strong as hell. The only thing I would add to these articles is the pullup and the dip. They are the squat and deadlift of the upper body.


#5

the one execise for your back, when you pull yourself up from the ground to a bar. thats another pulling one, its great.


#6

Check out Scrapper's site.

Lots of great bodyweight stuff.


#7

cutting weight is tough but i think using the right workout program will help in losing that unwanted weight.

4x6 and 5x5 set/rep routines are perfect for losing weight. i lost about 30 lbs by combining that with a low calorie diet while maintaining my strength.

check out Chad Waterbury articles on this site


#8

What are you talking about? Where did he say he's aiming to lose fat?


#9

lol, he problably had multiple posts open at once. but yeah, bodyweight workouts are killer. the next day i was sore out of my mind :slightly_smiling: :slightly_smiling: i love it. thanks guys


#10

In doing a bodyweight routine, are the parameters different from a weight-based routine? Specifically, am I supposed to do it everyday, if it's not too taxing of a workout? Every other day?


#11

Its the same thing really, just a different type of workout is being used. It just matters how you are going to implement it.
IE: are you gonna mix it into your current routine? are you gonna focus totally on bodyweight?

its really just up to you and how much yoru body can handle.


#12

If ya need more bodyweight exercises, there's plenty of variations of pushups, pullups, bodyweight squats, etc. For example, the slide pushup (Waterbury had it in one of his articles "six weeks to a bigger chest" or something). It's killer! Are you planning to stick to just bodyweights for a while or will you go back to the gym or what?


#13

Im thinking i may just do both.


#14

Good idea. There's tons of free info and stuff on bodyweight exercises. Just type it into google and stuff should pop up. Gotta love the net eh?