T Nation

Bad Knees & Training Legs

hi to all,
my knees are bad (teared cartilagines),I had last year 3 consecutive distorsions to left knee, fixed , no surgery.
yesterday I did leg press,light load&high reps, all ok -no pain at knees like when I used my trap-bar- good pump&sore now.
problem is that is sore just right legs,left (former injuried) is a lot less sore and bit smaller.
any tips to strnghten up right leg?
maybe after the session I have to do some extra reps at leg press just with right leg?

Mikael from Italy

Have you tried any single leg variations, bulgarian split squats have been helpful to me.

I have also found single leg work in moderation very helpful for my knee issues. I would also recommend strengthening your glutes as well.

Ciao Mikael, come stai?
Allora prima di poter darti dei consigli c’e bisogn di sapere se il problema e strutturale oppure di tessuto, Se riesci a manipolare la gamba fino ad arrivare all’estensione completa (cioe circa fino ai -5 gradi) il problema e probabilmente di tessuto se invece non va neanche con questo e probabilmente strutturale in tal caso servirebbe chirurgia. Visto che ti sei ferito un paio di volte e si e messo apposto senza chirurgia puo darsi che ci siano dei danni non trattati. Hai gia visto un fisio o un dottore?

Devi ripensare un po come allenarti, un problema che capita spesso e che la ferrita al ginocchio vience causato da un altra parte (per esempio l’anca o la caviglia).
Come detto prima dovresti allenare a gluei per evitare tutti problemi in anticipo

[quote]rehanb_bl wrote:
Ciao Mikael, come stai?

++++++WOW! parli italiano molto bene!(very good italian language!)i’m very impressed; parenti italiani?

Allora prima di poter darti dei consigli c’e bisogn di sapere se il problema e strutturale oppure di tessuto,

+++++well,
my main problem is knees cartilagines: very thin,last (american football season)year I had 3 light knee distorsion, did Xrays and TAC and diagnosis is:
small meniscus end fracture (Prof. said isn’t bad, I can go on without surgery)
distorsion of crociato anteriore,
He said just 30dd of recovery (no sport) and starting to train (running/lifting)light.
I did then the first serious Oklahoma drill I had the second distorsion (lighter).
this time I did enother TAC and Xray; teared cartilagines (very thin).
45dd of stop than I starting to train light.
Pass protection drills: third distorsion,I said “bye bye football,just lifting”.

Se riesci a manipolare la gamba fino ad arrivare all’estensione completa (cioe circa fino ai -5 gradi)

+++++no problem at all,thanx God.

il problema e probabilmente di tessuto se invece non va neanche con questo e probabilmente strutturale in tal caso servirebbe chirurgia. Visto che ti sei ferito un paio di volte e si e messo apposto senza chirurgia puo darsi che ci siano dei danni non trattati. Hai gia visto un fisio o un dottore?

Devi ripensare un po come allenarti, un problema che capita spesso e che la ferrita al ginocchio vience causato da un altra parte (per esempio l’anca o la caviglia).
Come detto prima dovresti allenare a gluei per evitare tutti problemi in anticipo

[/quote]

eh! years ago I had a serious distorsion to right ankle…
how to train the gluteo major?

thanx in advance and excuse me for delay of reply.

Michele (naples)